sobota, 8 grudnia 2012

Tatar z łososia

troszeczkę przerwy miałam w zaglądaniu do mojego blaga . I muszę powiedzieć ze dobrze mi to NIE zrobiło. Siedzę i nic. Sporo gotowania było ,mnóstwo zdjęć a w głowie pustka

Dlatego na początek coś łatwego . Chociaż pierwszy raz takiego tatara robiłam i jadłam. Wyszedł podobno rewelacyjny ale to osąd mojej rodzinki dlatego dzielę go na pół . Podparłam się przepisami z internetu . Wrzuciłam tatar z łososia i pokazało mi się mnóstwo przepisów .Wybrałam ten ,chociaż troszeczkę go dopasowałam do siebie.
Mój jest łosoś wędzony na zimno a w orginale jest surowy  . Nie mam zaufania do świeżości w sklepie nawet jeśli jest to makro. Dla mnie świeży to taki złowiony i na miejscu przygotowany. Dlatego wzięłam wędzony.



Składniki  10 osób

  • 1i 1/2 kg łososia wędzonego na zimno
  • 2 średnie cebule
  • 7 ogórków  konserwowych
  • 1 czerwona papryka konserwowa
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • ,pieprz do smaku (1 łyżeczka)

Wykonanie

Cebulę,ogórki ,paprykę pokroiłam w drobną kostkę.
Ściągnełam skórę z łososia ,odkroiłam warstwę ciemną jaka była tuż pod skórą  i drobno pokroiłam (bardzo drobno)
Do rozdrobnionego łososia do dałam oliwę i pieprz
Mocno wymieszałam ( ręką ) aż łosoś zaczął być kleisty .
Następnie dodałam  pokrojone warzywa i ponownie wymieszałam .
Należy popróbować jeśli jest za malo pikantny można dodać pieprzu.
Formuję kulki wielkości dużego jajka i smacznego 

Miałam dodać po bokach pokrojoną cebulę i ogórka , niestety nie zdążyłam .








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz